close

昨天晚上跟homestay 到丹頓農山BBQ去...night BBQ喔 :)

因為homestay也是臨時決定的 (大概是下午的事吧), 所以就在我跟室友從市區回到家沒多久後(約莫晚上6點),

大夥又驅車前往丹頓農山. 蠻有趣的 ~ 以前的homestay根本不會這樣作...只是一對想賺學生錢的....唉~

DSC05624.JPG 

附帶一提~現在的homestay total 4 students, 2 from Taiwanese, 1 Thai, 1 Japanese. 不過昨晚另一

個台灣女生沒有一起同行 :(

約莫晚上6:30左右出發吧, 花了40分鐘左右才到呢~~ 因為白天在外面奔波, 突然又上山路, 所以身體到是感覺

不太舒服呢 :( 但是貼心的homesaty 在回程時讓我改作到前座, 還一直關心好點了沒 ~真的很甘心....:)

尤其是這個home ma: Japanese, 在我感冒的期間還主動泡了薑茶給我, 看我偶而說房間很冷, 還非得把外套

給我穿不可. (儘管我已經說我有兩件外套了 :~)

下面是晚餐的花絮, 大家就看看照片囉.....重點不是食物要多好吃, 風景要多美, 至少我們幾個學生都感覺很開心,

可以有這樣的機會出去溜搭溜搭...大家聊聊天. (因為出發時間有點晚了, 所以在山坡上停留大概45 mins左右吧 !)

據說在春天的時候,  這片山坡上會佈滿黃色的花兒呢~一整個美 :)

DSC05621.JPG 

DSC05622.JPG 

DSC05625.JPG 

前排: home pa: Jon (Australian) and praew (Thai)

後排: Manami (Japanese) and home ma Izumi (Japanese)

Both of home pa and ma speak very fast~ for me, it's very good for practicing listening :)

even though I couldn't understand what home pa is talking about sometimes ~~

In fact, I was very glad to live with native speaker~Jon....thus I can experience the

standard Australian life :)

The homestay students are also very friendly, we chat very often (of course, everyday) and

even go out together during the weekend. I enjoy the atmosphere and environment of this

homestay very much. Sometimes I feel if this homestay was my 1st homestay, I would have

happier memory of Australia.

DSC05627.JPG 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    linmickey0913 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()